مشخصات هیئت موسس فعلی :
1 – دکتر اسماعیل ابراهیمی تکامجانی (دکترای تخصصی فیزیوتراپی) -  تمام وقت
2 – دکتر محمد کمالی (دکترای تخصصی آموزش بهداشت  و ارتقاء سلامت) -  تمام وقت
3 – دکتر بیژن فروغ (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ) -  تمام وقت
4 – دکتر حسن سعیدی ( متخصص اعضای مصنوعی ) - نیمه وقت
5 – دکتر محمدصادق قاسمی (دکترای تخصصی بیومکانیک) -  نیمه وقت

 

  • 1400/07/26 - 05:03
  • - تعداد بازدید: 607
  • - تعداد بازدید کنندگان: 604
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

شيب نزولي موج پنجم کرونا با مقاومت روبرو است

شيب نزولي موج پنجم کرونا با مقاومت روبرو است

300352.mp3 شيب نزولي موج پنجم کرونا با مقاومت روبرو است
شيب نزولي موج پنجم کرونا با مقاومت روبرو است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران بيان کرد: شيب نزولي موج پنجم با مقاومت روبرو است؛ ساده انگاري نکنيد.
دکتر نادر توکلي؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومي گفت: در حال حاضر با يک مقاومت روبرو هستيم و به خصوص در ?? روز اخير سرعت شيب نزولي موج پنجم کند است.
وي خاطر نشان کرد: وقتي شيبي صعودي مي شود تقريبا با همان سرعت بايد کاهش يابد ولي در شرايط کنوني سرعت کم کاهش اين بيماري در موج پنجم؛ نگراني هايي را براي وارد شدن به فاز جديد بحران ايجاد مي کند.
توکلي افزود: بر اساس آمار ستاد کرونا در برخي نواحي کشور شاهد گسترش بيماري هستيم و از آنجايي که استان تهران از شرايط ساير مناطق تاثير مي پذيرد؛ نگراني براي اوج دوباره کرونا در پايتخت وجود دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران گفت: يک سري روش هاي علمي براي پيش بيني شروع موج جديد وجود دارد از جمله تحليل هاي ويروسي در افراد مبتلا، رصد روزانه آمار مبتلايان و بررسي افرادي که جواب آزمايش آنها مثبت شده که بر اساس ارزيابي آنها، بحث نگراني اوج گيري پيش مي آيد.
وي افزود: از نظر تقدم زماني، ابتدا تعداد بيماران سرپايي، بعد از دو هفته تعداد بيماران بستري و در مرحله بعد آمار مرگ و مير افزايش مي يابد ولي در حال حاضر نمي توانيم بگوييم که موج ششم  شروع شده است.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران تصريح کرد: واکسيناسيون بايد به سرعت پيگيري شود، همچنين مطالعات و برداشت هاي اجتماعي نظير افکارسنجي انجام شود تا در تحليل ها به نتايج واقعي تر برسيم.
توکلي با اشاره به آمادگي معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران براي مقابله با موج ششم کرونا، گفت: در تغيير وضعيت بيماري، بخش دولتي با بيشترين فشار روبرو است بنابراين اين بخش بايد آمادگي بيشتري هم براي مواجهه با موج جديد داشته باشد.
وي با بيان اين نکته که در حال حاضر تعداد کل بيماران کرونايي بستري در استان تهران حدود چهار هزار و ??? نفر هستند، افزود: بيمارستانها بر اساس آمار روزانه، قابليت افزايش ظرفيت دارند و ما تا يازده هزار بيمار هم پذيرش داشته ايم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران اعلام کرد: تعداد مبتلايان به قارچ سياه کاهش يافته و اين بيماري با مديريت تيم فوق تحصصي درمان تحت کنترل است.
توکلي در بخشي ديگر از صحبتهاي خود در مورد نگراني والدين براي بازگشايي مدارس يادآور شد: بحث واکسيناسيون دانش آموزان قابل توجه است، علاوه بر اينکه پروتکل هاي بهداشتي به مدارس ابلاغ شده که با ابراز اميدواري مبني بر رعايت اين معيارها، فرآيند آموزش هم ادامه يابد.
تزريق واکسن را جدي بگيريد
وي بر تزريق واکسن آنفلونزا به ويژه در افراد مسن و شرايط پرخطر تاکيد کرد و افزود: بهتر است همه افراد (باسن بالاي شش ماه) به فاصله حداقل يک ماه بعد تزريق واکسن کرونا نسبت به واکسيناسيون آنفلونزا اقدام کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران از پيگيري و صدور بخشنامه تزريق دوز سوم واکسن کرونا براي مجموعه کادر بهداشت و درمان خبر داد و افزود: همچنان واکسيناسيون نه به عنوان تنها عامل پيشگيري صد در صدي بلکه به عنوان عامل موثر در کاهش ميزان بستري و کاهش آمار مرگ و مير محسوب مي شود؛ لذا تزريق واکسن با هر برندي توصيه مي شود.
توکلي افزود: با اجراي طرح قرنطينه هوشمند، افرادي که از تزريق واکسن خودداري کنند از بسياري خدمات عمومي محروم مي شوند.
پايان خبر//
مرضيه ره نورد
  • گروه اخبار : [اخبار پايگاه]
  • کد خبر : 300352
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings