• 1402/03/22 - 09:23
  • - تعداد بازدید: 302
  • - تعداد بازدید کنندگان: 287
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرکز نوآوری مغز دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد

مرکز نوآوری مغز دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه افتتاح شد.

16181.mp3 مرکز نوآوری مغز دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز نوآوری مغز دانشکده فناوری های نوین پزشکی با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه به همراه دکتر رضا فلک سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و دکتر محمد تقی جغتایی رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با قدردانی از زحمات دست اندرکاران راه اندازی این مرکز عنوان کرد: نوروساینس جزو اولویت های دانشگاه است تا دستاوردهای این رشته برای خدمت به مردم و همچنین تولید محصولات پزشکی محقق شود.

پازوکی ادامه داد: راه اندازی مرکز نوآوری مغز دانشکده فناوری های نوین پزشکی با توجه به اینکه بیشترین جمعیت تهران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است، فرصت مناسبی برای انجام کار تحقیقاتی است.

در این مراسم دکتر رضا فلک سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر محمد تقی جغتایی رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه نیز توضیحاتی علمی درخصوص مرکز نوآوری مغز ارائه کردند و دکتر پازوکی نیز از تجهیزات فنی این مرکز بازدید به عمل آورد.

گفتنی است، هدف از راه اندازی مرکز نوآوری مغز دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای انجام کارهای تحقیقاتی کاربردی برای تولید محصولات سلامت محور مرتبط با این حوزه است. همچنین فعالیت های آموزشی کوتاه مدت حرفه ای، آموزش دستیاران پزشکی و تحقق راه اندازی مدارس بین المللی نیز از دیگر اهداف مرکز نوآوری مغز است.

مرکز نوآوری مغز در زمینه پژوهشی نیز اقداماتی از جمله تصویربرداری برای الگوی بیماری ها با استفاده از هوش مصنوعی، ایجاد سیستم عملیاتی و پایگاه داده برای بیماری های تومور مغز، آسیب مغزی و سکته مغزی را انجام می دهد.

این مرکز در زمینه تکمیل پروژه بانک مغز همکاری خواهد داشت و در این راستا اپلیکشن های موبایلی سلامت شناختی و همچنین طراحی نرم افزارهای واقعیت مجازی برای بازتوانی شناختی نیز صورت می پذیرد.

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 16181
:
کلیدواژه ها
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings