• 1402/03/24 - 09:37
  • - تعداد بازدید: 337
  • - تعداد بازدید کنندگان: 324
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

"برترین‌های" دانشگاه علوم پزشکی ایران در عرصه بین المللی سازی تقدیر می شوند

معاون بین‌الملل و رئیس پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران از تقدیر "برترین‌های" دانشگاه در عرصه بین المللی سازی خبر داد و گفت: نخستین همایش بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود و الگویی برای دیگر دانشگاه ها خواهد بود.

16187.mp3 "برترین‌های" دانشگاه علوم پزشکی ایران در عرصه بین المللی سازی تقدیر می شوند

دکتر مهدی مقتدایی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، درخصوص برگزاری نخستین همایش بین المللی سازی این دانشگاه عنوان کرد: در دوره جدید مسئولیت دکتر عبدالرضا پازوکی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ مقوله بین المللی سازی یکی از ارکان اصلی و برنامه مهم دانشگاه مطرح شده است، کما اینکه درگذشته نیز در این حوزه اقداماتی صورت پذیرفته است ولی در دوره جدید، این موضوع جزو برنامه های اصلی دانشگاه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: حوزه بین المللی سازی دانشگاه را می توان در مقوله های مختلف متصور شد که یک مورد آن و حتی کمترین آن جذب دانشجوی خارجی است، زیرا بین المللی سازی ابعاد مختلفی را دربردارد از جمله ارتباطات بین المللی، تبادل دانشجو و اساتید با کشورهای دیگر، ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور و انجام کارهای تحقیقاتی مشترک، برگزاری دوره ها و دروس مشترک به همراه ارائه مدارک مشترک که از ابعاد مختلف بین المللی سازی هستند.

مقتدایی افزود: در یک سال گذشته نقش حوزه های مختلف دانشگاه در زمینه بین المللی سازی بررسی شد. همچنین این مسئله نیز باید در نظر داشت که بین المللی سازی به این معنا نیست که معاونت بین المللی دانشگاه، این کار را انجام می دهد بلکه با کمک همه ارکان دانشگاه از جمله دانشکده ها، معاونت های دانشگاه و حتی کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه و در نهایت دانشجویان این برنامه اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه سیاست و هدف گذاری با معاونت بین الملل بوده و اجرا با واحدهای دیگر است، عنوان کرد: بر این اساس در یک سال گذشته، بررسی شاخص های مختلف در دانشگاه در ابعاد اقدامات کارمند، اعضای هیئت علمی، دانشجو و استاد برای بین المللی سازی صورت پذیرفت که از این افراد تقدیر به عمل می آید.

معاون بین‌الملل و رئیس پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: این همایش نخستین برنامه مهم برای بین المللی سازی دانشگاه است و تلاش بر این بود این برنامه با وجود تجربه کم و حتی ناقص اجرا شود تا حداقل دانشگاه این مسئله را تداعی کند که برای بین المللی سازی دانشگاه، هر واحد و یا هر کارشناسی در این حوزه چه مقدار تلاش کرده است و متعاقبا این تلاش ها قدردانی شود.

مقتدایی با اشاره به اینکه نخستین همایش بین الملل سازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، هیئت رئیسه و معاون دانشکده ها در روز سه شنبه 23 خرداد برگزار می شود، گفت: این جشنواره یک همایش درون دانشگاهی است و براساس اهداف و عملکردهای یک ساله گذشته دانشگاه در حوزه بین المللی سازی برگزار می شود تا جایگاه دانشگاه در حوزه بین الملل بیشتر ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: برگزاری سالانه این جشنواره ادامه خواهد داشت و حتی دانشجویی نیز که در یک حوزه برای بین المللی سازی اقدام کرده است براساس رتبه بندی های مشخص انتخاب می شود تا هر فردی در دانشگاه از جمله دانشجو، کارمند و اعضای هیئت علمی در حوزه بین المللی سازی پس از ارزیابی، تقدیر شوند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که در دانشگاه در حوزه بین المللی سازی اقدامی انجام داده اند اتفاقا خارج از وظیفه سازمانی تلاش کرده اند، بنابراین با برگزاری چنین همایشی از این افراد تقدیر می شود. این همایش در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود و به نوعی الگویی برای دیگر دانشگاه ها نیز لحاظ خواهد شد.

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 16187
:
کلیدواژه ها
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings