دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

فراخوان ارسال طرحهای تحقیقاتی رنک اول سال 97

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۲۵ | 
مهلت ارسال طرح های تحقیقاتی مرتبط با هسته‌‌های پژوهشی مصوب مرکز تحقیقات توانبخشی، حداکثر تا تاریخ 30 فروردین 1397 از طریق سیستم پژوهشیار می باشد. جهت اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.
هسته‌های پژوهشی مصوب مرکز جهت استحضار به شرح ذیل می‌باشند:
  1. اختلالات گفتار و زبان
  2. اختلالات پا
  3. سرگیجه وضعیتی خوش خیم
  4. توانبخشی ستون مهره‌ها
  5. آنالیز حرکت

اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ی ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۲ | 
اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ی ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان در تاریخ 30-29 خرداد 1397، توسط گروه آموزش پیش ازدبستان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور برگزار خواهد شد.
جهت اطلاعات بیشتر به سایت
http://www.eche1.ir/ مراجعه شود.
 

درگذشت استاد علی اکبر کاملی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ | 
روح بلند استاد عشق و اخلاق، استاد علی اکبر کاملی، پدر کفش طبی ایران، به دیار باقی شتافت.
فقدان ناباورانه ایشان را به خانواده گرامی و جامعه توانبخشی به ویژه اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان رشته ارتوز- پروتز تسلیت عرض می نماییم.


نوزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۱۸ | 
نوزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با محور "تحول و نوآوری در علوم پزشکی" در تاریخ 12 تا 14 اردیبهشت 1397 در سالن همایشهای رازی برگزار می شود. آخرین مهلت ارسال خلاصه مقالات 15 دی 1396 می باشد.
جهت اطلاعات بیشتر به سایت meduc19.behdasht.gov.ir مراجعه شود.

بازدید رئیس دانشگاه از مرکز تحقیقات توانبخشی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۱ | 
دکتر ناصری پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران روز سه شنبه 30 آبان 1396،  از مرکز تحقیقات توانبخشی بازدید کردند. ایشان ضمن بازدید از آزمایشگاه بیومکانیک، به پتانسیلهای خوب مرکز جهت ارتباط علمی با دانشگاه صنعتی شریف اشاره نمودند.

انتصاب جناب آقای دکتر اسماعیل ابراهیمی تکامجانی بعنوان نماینده وزیر در هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ایران

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۲۴ | 

انتصاب دکتر محمدعلی سنجری به عنوان مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۲۴ | 
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری، دکتر ملکوتی  معاونت محترم تحقیقات و فناوری ، دکتر سنجری را به عنوان مدیریت توسعه فناوری سلامت منصوب نمودند.
متن ابلاغ بدین شرح است:
جناب آقای دکترمحمد علی سنجری
عضو محترم هیئت علمی دانشگاه
 
با سلام و احترام؛
با توجه به تخصص، تعهد و تجربیات ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ با حفظ سمت به عنوان مدیریت توسعه فناوری سلامت منصوب می گردید.
یقین دارد با همکاری و همفکری سایر مدیران محترم پژوهشی، اهداف کارآفرینی وتوسعه دانش فناوری سلامت این دانشگاه، تحت مدیریت جنابعالی تحقق خواهد یافت.
توفیق جنابعالی را در پیشبرد اهداف دانشگاه از درگاه خداوند متعال خواستارم.

بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۲۳ | 
بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در پرتو عنایات الهی به منظور تجلیل و تکریم از محققین برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور و معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی دی ماه 1396 در دو قسمت برگزار می‌گردد:
  1. افراد حقیقی(پژوهشگران حوزه سلامت):
    1. حققین ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور (دارای حداقل H index ده)
    2. محققین جوان و دانشجو (دارای حداقل H index هفت)
    3. صاحبان ابداعات و اختراعات
    4. صاحبان پژوهش های برتر

    که آثار آنها در یکی از کمیته‌های علوم پایه پزشکی ، علوم بالینی و سلامت و ابداعات، اختراعات و فناوری مورد بررسی قرار می گیرند.

    تبصره:

    1. index داوطلبین بر اساس پایگاه داده Scopus مورد ارزیابی قرار می گیرد.
    2. رعایت شرط حداقل H index برای موارد 3 و 4 الزامی نمی باشد.
  2. نهادهای حقوقی
    1. دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور
    2. مراکز تحقیقاتی مصوب علوم‌پزشکی کشور
    3. کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور
    4. مجلات علمی، پژوهشی مصوب علوم پزشکی کشور
    5. سازمان‌های غیردولتی، شرکت‌ها، مؤسسات، انجمن‌های خیریه و انجمن‌های علمی حامی پژوهش‌های علوم‌پزشکی

شرایط شرکت در جشنواره:

  1. افرادی که مایل به شرکت در گروه‌های محققین و محققین جوان یا دانشجو در هر کمیته هستند لازم است پس از ثبت نام، کارنامه پژوهشی 8 سال گذشته شامل مقالات – کتب تألیفی و پتنت خارجی (از سال 1389 یا 2010 و به بعد) را از طریق سامانه الکترونیکی جشنواره ارسال نمایند.
  2. محقق جوان، داوطلبان متولد 1361و به بعد (با ارائه تصویر شناسنامه) و محقق دانشجو، داوطلبان متولد 1357 و به بعد (با ارایه تصویر شناسنامه وگواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه مربوطه) را شامل می گردد .
  3. افرادی که مایل به شرکت در بخش ابداعات، اختراعات و فناوری در حیطه‌های علوم پزشکی می‌باشند لازم است پس از ثبت شرح کامل ابداع یا اختراع، کارنامه پژوهشی 8 سال اخیر خود (از سال 1389یا 2010 و به بعد) را به انضمام مستندات لازم از طریق سامانه جشنواره ارسال نمایند. فقط در موارد استثنایی طبق نظر داوران شرط ارائه مقاله منتفی خواهد شد.
  4. بر اساس آئین نامه بنیاد ملی نخبگان جهت استفاده از مزایای بنیاد لازم است سهم مشارکت داوطلب کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری حداقل 45 درصد باشد.
  5. محققینی که دارای مقاله ای با شرایط زیر باشند می توانند در هریک از کمیته های علوم پایه پزشکی یا علوم بالینی و سلامت در گروه پژوهش برتر ثبت نام نموده و مقاله خود را ارسال نمایند.

    الف) داوطلب نویسنده اول یا مسئول باشد.

    ب) مقاله در سه سال اخیر (1394 یا 2015 و به بعد) در مجلات معتبر علمی داخلی یا خارجی چاپ شده باشد.

    ج) مقاله دارای حداقل Citation 30 در ISI باشد.

    د) IF مجله حداقل 10 باشد یا مقاله در 10% اول نشریات تخصصی موضوع مقاله چاپ شده باشد.

  6. کلیه داوطلبان گروه پژوهش برتر و کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری لازم است موافقت نامه همه همکاران خود را آپلود نمایند، در غیر این صورت پرونده به کمیته داوران ارسال نخواهد شد.
  7. دانشگاه ها، دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی، کمیته های تحقیقات دانشجویی و مجلات علمی، پژوهشی مصوب علوم پزشکی کشور مطابق شاخص های تعریف شده در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزشیابی و امتیازدهی می شوند و برترین ها به دبیرخانه جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی معرفی می گردند.
  8. سازمان های غیردولتی، شرکت ها، مؤسسات، انجمن های خیریه و انجمن های علمی حامی پژوهش های علوم پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم پس از ثبت نام، مستندات و تأییدیه های انجام فعالیت های پژوهشی سازمان را با تأیید بالاترین مقام مسئول مؤسسه مربوطه به دبیرخانه جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ارسال می نمایند.

تبصره مهم:

دبیرخانه در کنار روال فراخوان کلی و معمول ثبت نام از متقاضیان شرکت در جشنواره، به طور فعال محققین و پژوهشگران برتر کشور را شناسایی و جهت شرکت در جشنواره دعوت خواهد نمود.

نکات قابل توجه:

  1. تمام مراحل ثبت نام و ارسال آثار به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق سامانه جشنواره انجام می گردد. داوطلبان کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری در صورتیکه نمونه اختراع داشته باشند لازم است آنرا به همراه لوح فشرده حاوی فیلم اختراع خود به دبیرخانه ارسال نمایند.
  2. برگزیدگان هشت دوره اخیر (دوره پانزدهم و به بعد) نمی توانند در این دوره از جشنواره شرکت نمایند. (داوطلبین گروه پژوهش برتر از این قائده مستثنی هستند)
  3. انتخاب برگزیدگان کمیته های علوم پایه پزشکی و علوم بالینی و سلامت به استثنای داوطلبین پژوهش برتر براساس شاخص‌های کارنامه پژوهشی 8 ساله اخیر صورت خواهد گرفت:

    شاخصها عبارتند از:

    الف- مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در بانکهای اطلاعاتی

    ISI(Web of Science), Medline, PubMed, PMC, Scopus, Emerging Sources Citation Index, Embase, Chemical Abstract, Biological Abstract, CINAHL.

    ب- کتب تألیفی

    ج- پتنت خارجی

  4. جهت بررسی و امتیاز دهی، ارسال Pdf هر مقاله الزامی است، در غیر اینصورت مقاله قابل بررسی نخواهد بود.
  5. تنها به مقالاتی که در حیطه علوم پزشکی باشد امتیاز تعلق می گیرد.
  6. برای هر مورد کتاب تألیفی داوطلب درصورتی که حداقل10% یا 10 مرجع از منابع آن ناشی از پژوهش های مؤلف باشد حداکثر 20 امتیاز تعلق می گیرد.
  7. ارسال یک نسخه از اصل کتاب به دبیرخانه جهت بررسی و امتیاز دهی الزامی است.
  8. برای هر مورد پتنت خارجی داوطلب درصورت ثبت شدن وداشتن مستندات لازم شامل تصویر، شماره، کشور محل اجراء و لینک دسترسی به پتنت حداکثر 40 امتیاز تعلق می گیرد.
  9. اگر پتنت، کاربردی و تجاری گردیده باشد با نظر هیأت داوران حداکثر 80 امتیاز اختصاص می یابد.
  10. به منظورتسهیل فرایند ثبت نام و آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان، دستورالعمل ثبت نام، سایر راهنماها و لیست نشریات مورد نیاز در سایت جشنواره قابل دسترسی است.

ثبت نام:

متقاضیان می توانند تا پایان مهلت ثبت نام با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام نمایند.

آغاز ثبت نام: 1396/7/22

پایان ارسال مدارک: 1396/8/30

اطلاعات تماس دبیرخانه:

آدرس: تهران-شهرک غرب- بلوار فرحزادی- بلوار ایوانک- بین فلامک و زرافشان- ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- بلوکA- طبقه 13

تلفن: 81455417

پست الکترونیک : razihbi@gmail.com

آدرس الکترونیکی: razi.research.ac.ir و razi.hbi.ir

نوزدهمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۵/۱۰ | 

نوزدهمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران در تاریخ 20 لغایت 22 مرداد 1395 در محل سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.ioac.ir مراجعه شود.


دوازدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز در آبان 1395

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۵/۱۰ | 

انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران قصد دارد دوازدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز ایران را با همکاری سازمان‌های مربوطه طی سه روز در آبان ماه ۱۳۹۵ برگزار نماید.

محورهای مد نظر جهت پذیرش مقالات یا بهره گیری از مشارکت همکاران در پانلهای اختصاصی کنگره به شرح زیر است:
الف) تاثیر مداخلات ارتوز و پروتز 
-    در اختلالات ارتوپدی، نورولوژی، دیابت، سالمندی، صدمات ورزشی، حوادث و ….
-    در ابعاد مختلف سلامت، بهبود فعالیت، استقلال فردی و کیفیت زندگی
-    تهیه دستورالعملهای ساخت ارتوز و پروتز 
-    نوآوری و فناوری تولید محصول، مواد اولیه و یا قطعات ارتوز و پروتز

.

ب) صلاحیتها و آموزشهای لازم برای ارایه دهندگان خدمات ارتز و پروتز
-    اخلاق حرفه ای
-    صلاحیتهای لازم برای سرویس دهندگان (مقررات موجود در ایران و سایر کشورها)
-    روشهای آموزش، محتوای آموزش، بازنگری و ارزشیابی دانشجو (با محوریت بسته های تحول و نوآوری در علوم پزشکی)
-    آموزش مداوم و ارتقای نیروی انسانی 

.
ج) ساماندهی خدمات ارتوز و پروتز
-    تطابق با الگوهای سازمان بهداشت جهانی، جایگاه در نظام سلامت کشور
-    مراکز ارتوز و پروتز (زیرساختها، تجهیزات، راه اندازی، ارگونومی شغلی و بهداشت حرفه ای)
-    بررسی وضعیت موجود (وسایل پیش ساخته، ضریب نفوذ خدمات)
-    مشکلات شاغلین حرفه

.
د) سیاستگزاری و چشم اندازها
-    خدمات بیمه ای ارتوز و پروتز
-    آگاهی از حقوق و مسوولیتها (معلولین و جامعه توانبخشی)
-    برنامه های ملی و الحاق به طرح نظام سلامت
-    همکاری های بین بخشی (صنعت و پزشکی)

این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای گروه‌های ارتوز و پروتز، متخصصین ارتوپدی، نورولوژی، طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپی و کاردرمانی، مدیریت توانبخشی و ... می باشد.

مهلت ارسال خلاصه مقالات صرفا ازطریق سایت کنگره به نشانی www.cong.isaop.ir